Vrijdag - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Vrijdag

Blijf op de hoogte en volg

30 Mei 2014 | Kenia, Thika

Vrijdag.
Na een zeer gezond en voedzaam ontbijt gaan samen naar Kiandutu. Er is een seminar voor tienermoeders. Ik ben heel benieuwd! We moeten een tijd wachten voor het begint daarom gaan we even bij de ondervoede kinderen kijken. Ze krijgen net hun pap en worden daarna gewogen en gemeten. Als ze zo naakt staan zie je echt hun dikke buikjes en magere lichaampjes.
De seminar is echt zo goed! Er zijn meer dan 20 tienermoeders. De meesten hebben al een kind. De gene die de seminar geeft gaat door op de vorige keer. Eerst stellen Leo en ik ons voor aan de groep en ik vertel dat ik in Nederland ook een cursus geef aan zwangere vrouwen. Deze semindar gaat over conflicten en hoe je daarmee omgaat. Ze zorgt goed dat iedereen aan het woord komt. Het is leuk om te zien dat ze dingen met elkaar gaan delen. De docent zet ook tien mooie dingen op het bord rondom conflicten.
Na de seminar komen en twee kindjes bij Leo en mij en blijven bij ons tot we weggaan.
We spelen met ze en later komen er steeds meer kinderen bij. Je kan ze zo makkelijk in het spel betrekken.
Als we terug zijn bij Macheo vraagt Marnix of we bij hem thuis komen eten. Hij haalt me om half vijf op omdat hij nog even naar Thika moet en ik nog geld moet pinnen. Er zijn nog een paar dingen die hij moet doen en we halen pizza’s voor het eten. Daardoor komt het dat we er veel langer over doen dan Leo dacht dus die belt mij om te vragen of alles wel goed gaat. Ja, je weet maar nooit in die land. Aisha en Justin vinden het wel gezellig dat we er zijn. Ik heb wat speelgoed voor ze meegenomen waar ik samen met ze mee speel. Justin valt op een gegeven moment in slaap.
Marnix brengt ons naar huis waar we nog snel ons koffertje inpakken voor morgen.

  • 03 Juni 2014 - 22:10

    Jannie:

    Leuk om de tienermoeders te zien, ik ken ze....
    Mooi dat je het volgt Jolanda, nu lekker genieten van de safari.

  • 04 Juni 2014 - 10:25

    Corine:

    Leuk om je mooie verhalen te lezen. Maak er een mooie en waardevolle tijd van!!!

  • 05 Juni 2014 - 09:08

    Brenda:

    Mooi om allemaal te lezen en te volgen. Wat een ervaringen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 42619

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 09 Mei 2015

Kenia 2015

23 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Thika 2014

05 Maart 2012 - 29 Maart 2012

Moeder en Kind in Thika

Landen bezocht: