Zaterdag - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Zaterdag - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Zaterdag

07 Juni 2014 | Kenia, Thika

Zaterdag
Om zeven uur sta ik al de ijskast schoon te maken. We hebben een nieuwe gekregen in het huis en omdat er elke avond geen stroom was ben ik er nog niet aan toegekomen om hem schoon te maken. En ik moet zeggen dat ik blij ben dat de keuringsdienst van waren niet is langsgekomen!
We hebben bijna niets meer in huis en hadden gehoopt dat we vandaag nog brood hier in het winkeltje konden kopen en wat bananen bij mama Evy. Helaas blijken die op zaterdag dicht te zijn. In de ochtend dus wat muesli met yoghurt en tussen de middag heb ik met restjes een tonijn-avocado salade gemaakt met nog een paar zoete aardappelen en de laatste boterhammen. Was best een lekkere combinatie. Dan zien we in een boom in de tuin grote vruchten hangen, het zijn papaya’s. Omdat er een goed rijp is plukken we hem en eten hem op.
We pakken onze koffers in en hebben een rustige ochtend. In de middag gaan we de doeken fotograferen die Maaike verkoopt en waarvan de winst naar Macheo gaat. We nemen een huismoeder mee en vier kinderen. We lopen richting de rivier waar Leo een mooi plekje heeft gezien voor de kleurige doeken. Het worden mooie beelden. De jongens vinden het geweldig om de doeken als een soort badman cape te mogen gebruiken. Ze moeten vliegen van Leo. Op een gegeven moment staat Leo tussen een kudde schapen in te fotograferen. Maaike is helemaal blij met de foto’s. Ze zijn ook echt leuk en fleurig. Ik ben blij als we weer met camera binnen de muren van Macheo zijn. Het blijft opletten en het was best een afgelegen weg.
Rond vijf uur heeft Leo zijn laatste klus en dat is alle kinderen en huismoeders van Macheo fotograferen. Hij heeft een zelfgemaakte trap om op te staan. Rond zes uur is hij klaar. We krijgen een kaart waar iedereen wat in heeft geschreven. We bewaren hem voor morgen in het vliegtuig om te lezen. Stijn en Maaike komen nog even langs om afscheid te nemen. Later op de avond komt Noortje nog. Leuk hoor al deze mensen te hebben ontmoet. En dan moeten we echt de laatste dingen in gaan pakken. Morgen worden we om half vijf opgehaald!
Wat hebben we genoten deze weken.

• 07 Juni 2014 - 22:09

Petra:

Lieve Jolanda en Leo,

Wat hebben we genoten van de prachtige verhalen die we elke dag, als er weer een nieuwe was geschreven, hebben gelezen. Soms ontroerd, soms met een glimlach.
    Wat goed dat jullie dit samen hebben gedaan want al schrijf je nog zo beeldend Jolan en al zijn de foto's nog zo veel zeggend, het echte gevoel beleef je daar. Wij wensen jullie een hele goede terugreis en tot gauw. Liefs van Martin en Petra

• 07 Juni 2014 - 23:20

Monique:

Lieve Jolanda en Leo

Ik heb genoten van je blogs en vond het fijn om zo een beetje met jullie mee te kunnen reizen.
    Wat een schat aan ervaringen hebben jullie opgedaan.
    Ik wens jullie een hele goede terugreis toe.

Liefs Monique

• 10 Juni 2014 - 16:03

Marjon:

Hoi Jolanda en Leo, zijn jullie al een beetje geaard? Wij zijn gisteren terug gekomen,net al jullie avonturen gelezen,het was weer genieten. We gaan gauw wat afspreken.

• 11 Juni 2014 - 23:21

Alda:

Mooie verhalen van een indrukwekkende reis.
    Grt Alda

• 13 Juni 2014 - 10:48

Anita Hacquebard:

Leuk om te lezen waar je je mee bezighoudt en ook ontroerend om te lezen laat staan als je er bij bent, ode aan jullie projest en medewerkers !