Winkeltje - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Winkeltje - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Winkeltje

Blijf op de hoogte en volg

29 April 2015 | Kenia, Thika

Ik heb besloten vandaag niet naar Kiandutu te gaan. Renee vraagt me of ik samen met haar de koffers uit wil pakken die de Nederlanders hebben meegenomen. Het is voor het eerst dat ik in het “winkeltje” van Macheo kom. In deze winkel worden spullen verzamelt om door te geven naar bijv. Kiandutu, de kinderen van Macheo of als er een schrijnend geval is wat door de politie wordt aangemeld bij Macheo. Zoals vandaag ook het geval is. Zij hebben een meisje aangehouden wat haar kind via de zwarte markt wil aanbieden. De oma gaat nu voor het kindje zorgen (zelfs borstvoeding geven) maar dit kindje heeft helemaal geen kleding. Dus wordt vanuit de winkel een pakketje samengesteld. Renee en ik zijn druk bezig die ochtend met de inventarisatie van wat er uit de koffers komt. We verdelen de kleding onder in baby, jongens middel, meisjes middel en grote kleding. Daarbij zijn er natuurlijk ook schoenen, tassen, brillen etc. We krijgen de slappe lach als ik een grote bril met dikke glazen opzet. Er zijn weer veel nieuwe dingen voor in de winkel. Die middag ga ik in kantoor aan de slag met de voorbereiding van de seminar die ik maandag ga geven op KOP. Ondertussen probeer ik mijn blogs en foto’s te plaatsen. Door de stroomuitval heb ik dat de laatste dagen niet kunnen doen. Zoals de meeste avonden ga ik eten koken voor ons vieren. Deze keer zoete aardappels, een gehaktbal en div. soorten verse groenten. Als toetje ananas met mint. .Alle groenten etc. heb ik gisteren in Kiandutu gekocht. We zitten die avond gezellig te kletsen

  • 02 Mei 2015 - 07:11

    Jannie:

    Mooie bril Jolanda...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 42702

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 09 Mei 2015

Kenia 2015

23 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Thika 2014

05 Maart 2012 - 29 Maart 2012

Moeder en Kind in Thika

Landen bezocht: