Weekend - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg

03 Mei 2015 | Kenia, Thika

Zaterdag hebben we wat op kantoor gewerkt. Ik heb wat dingen voor mijn werk gedaan en het stuk voor mijn seminar uitgeprint. Verder vast wat dingen klaargelegd voor morgen. In de avond zijn we de uitnodigingen rond gaan brengen bij de huizen. Iedereen is verrast. Zondagochtend ben ik al vroeg wakker en ik besluit eruit te gaan. Eerst lekker douchen en in het zonnetje de ochtend beginnen. We gaan alles klaarzetten voor de sport en creatieve dag. We bereiden het spijkerpoepen voor, preparen heel wat koeken voor het koekhappen en zoeken de spullen voor knutselen uit per groep. Rond één uur gaan we alles klaarzetten. We moeten de kinderen echt uit de eetzaal sturen anders waren ze al druk met alles bezig gegaan. Gelukkig regent het niet en kunnen we de spelletjes buiten doen. Om twee uur verzamelen de huismoeders zich met de kinderen bij de speeltuin. Benson de social worker vertelt iedereen wat we gaan doen. De oudere kinderen gaan eerst spelletjes doen en de jongere kinderen gaan knutselen en kunnen geschminkt worden. Voordat we gaan beginnen zweep Benson de kinderen op. Het is echt leuk om te zien. Ze doen een liedje met allemaal gebaren. Renee en ik gaan met de kleintjes naar de grote zaal. Het is heel grappig om te zien dat de kleintjes helemaal niet weten wat ze met de knutseldingen aanmoeten. Zelfs een kleurplaat kijken ze raar naar. Renee heeft een heel leuk voorbeeld van een papegaai gemaakt maar die bewaart ze maar voor de volgende groep. Ik ga de kinderen schminken. Dat is een groot succes. Ik heb wat voorbeelden. Voor de jongens batman of spiderman en voor de meisjes een vlinder, bloemen en nog wat andere dingen. Ook heb ik plakkertjes van vilt van kroontjes en strikken. Ze krioelen om me heen en ik hoor alleen maar “Auntie auntie” en er wordt aan mijn arm getrokken en aangewezen wat ze willen. Van elk kind maak ik natuurlijk ook een foto zodat ze zichzelf kunnen bewonderen. Het is zo druk bij het schminken dat Renee me komt helpen. Van buiten horen we enthousiaste kreten van de groep bij de spelletjes. Na een uur krijgen ze wat te drinken en een lolly of een stuk koek en gaan de groepen ruilen. In de oudere groep zijn maar twee kinderen die geschminkt willen worden. En het is heel leuk dat deze groep zich wel prima vermaakt met knutselen. Ze zitten lekker te kletsen en te fröbelen. De jongens gaan voorbeelden van meisjes inkleuren, zo grappig! Omdat iedereen in onze groep zijn gang gaat gaan Renee en ik helpen bij de spelletjes en de kleintjes. Het is echt een geslaagd feest. Vooral het koekhappen en spijkerpoepen. Die stralende gezichtjes, geweldig! Natuurlijk moeten als laatst Annemieke en Benson tegen elkaar koekhappen. Hilarisch gewoon, het gegil van de kinderen is niet van de lucht. Ik heb mijn fototoestel aan een van de jongens gegeven en hij maakt echt leuke foto’s heb ik later gezien. Als de spelletjes klaar zijn gaan we weer naar de grote zaal en krijgen alle kinderen een bordje met chips, popcorn etc. En nog wat te drinken. Er wordt voor muziek geworden en iedereen gaat nog een beetje door met dansen, spelen en knutselen. De meiden willen graag veel foto’s. Elke keer komen ze weer bij me. Rond een uur of zes gaan wij naar huis, maar de muziek blijft tot half tien. De jongelui zitten lekker met elkaar in de grote zaal. Het is een geslaagde middag geweest met veel blije gezichten. Johan kookt vanavond voor ons. We eten heerlijk aangepaste nassi (gemaakt van spaghetti) met pindasaus. We liggen op tijd in bed.

  • 04 Mei 2015 - 23:51

    Coby:

    Hoi Jolanda, het is zo leuk om jou verslagen te lezen en te horen hoe het gaat daar! Je doet goed werk , merk ik wel. Jammer voor jou dat de tijd zo snel gaat. Geniet nog maar even. Groetjes.

  • 05 Mei 2015 - 21:50

    Brenda Rijser:

    Wederom ontzettend leuk om te lezen. Vanharte gefeliciteerd met je verjaardag!

  • 06 Mei 2015 - 11:38

    Corine:

    Hoi Jolanda,

    Wat leuk om al je verslagen te lezen. Wat mooi om al die blije gezichtjes van de kinderen te zien, zo schattig.
    Morgen ben je jarig. Alvast van harte gefeliciteerd en natuurlijk nog veel gelukkige en mooie jaren. Het lijkt mij heel bijzonder om hier je verjaardag te vieren. Geniet ervan!

    Lieve groetjes,

    Corine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 42626

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 09 Mei 2015

Kenia 2015

23 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Thika 2014

05 Maart 2012 - 29 Maart 2012

Moeder en Kind in Thika

Landen bezocht: