Samen naar Kenia. - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Samen naar Kenia. - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Samen naar Kenia.

09 Mei 2014 | Kenia, Thika

Eind mei gaan Leo en ik samen naar Kenia. Leo wilde altijd al een keer vrijwilligerswerk gaan doen in een ontwikkelingsland en is enthousiast geworden door mijn verhalen over Macheo. Ik ga weer naar het Mother-Child project in de sloppenwijk Kiandutu bij Thika in Kenia.Dit project heb ik de laatste jaren gevolgd en ik ben zelfs ambassadeur van KOP geworden. Leo gaat voor Macheo fotograferen.Hij zal hierdoor alle projecten kunnen leren kennen waar Macheo zich voor inzet. Op dit moment zijn we ons aan het voorbereiden. De mails zijn verstuurd om vrienden, familie, collega´s etc. te vragen het Mother-Child project te sponsoren. In dit programma werken Macheo en KOP samen.
Ook heb ik al veel babykleertjes van mensen gekregen. De buurvrouw heeft zelf allemaal mooie luierbroekjes gemaakt voor de baby's in Kenia. De vorige keer had ze gezien dat we lappen stof aan het scheuren waren als luiertjes voor de kinderen. Op de vrijmarkt hebben we kleine knuffeltjes gekocht. Die zijn namelijk leuk om in je tas mee te nemen als je de wijk ingaat.De kinderen zijn er zo blij mee. We mogen nu 4 x 23 kilo meenemen.
Over twee weken zitten we in het vliegtuig. Er moet nog veel gebeuren voor die tijd. En dat is ook heel leuk om te doen. Ik vind het echt zo fijn om terug te gaan naar Macheo, KOP, Kiandutu en alle lieve social workers. Ik had soms echt heimwee als ik foto's van bijv. Rein of Jannie zag en hun verhalen hoorde als ze weer in Kenia waren. Eens kijken of Leo ook aangestoken wordt door het Kenia virus!

• 10 Mei 2014 - 10:09

Marjon:

Hij wordt besmet,ik weet het zeker. Want je weet hè , Afrika is besmettelijk . Ik ga je volgen ,een hele fijne tijd daar samen en met iedereen.