Aangekomen - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Aangekomen

24 Mei 2014 | Kenia, Thika

Zaterdagochtend zijn we om 6 uur geland in Nairobi. Ons visum hadden we snel en daarna op onze stapel koffers wachten. Gelukkig waren ze allemaal meegekomen. De chauffeur van Macheo stond al klaar en konden we op weg naar Thika. De snelweg was klaar maar er was toch genoeg te zien. Voor Leo heel wat indrukken. Dat had ik de vorige keer ook. We werden opgewacht door twee vrijwilligers die ons de compound hebben laten zien en ons kennis hebben laten maken met de moeders van de huizen. Daarna zijn we met de matatu naar Thika gegaan. Daar hebben we wat gegeten en daarna boodschappen gedaan. Een telefoon kaart hebben we niet kunnen bemachtigen. Daar moeten we maandag achteraan. Het is namelijk wel belangrijk dat we te bereiken zijn, Ook als we zelf wat hebben. De andere vrijwilliger die in het huis zat moest door omstandigheden naar huis. Daarom hebben wij nu de meeste dagen het huis voor onszelf.
We lagen na een nacht in het vliegtuig en meteen een lange dag die avond vroeg in bed en hebben heerlijk geslapen.