Eerste dag - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Blijf op de hoogte en volg

21 April 2015 | Kenia, Thika


Ik zit heerlijk in de tuin van het vrijwilligershuis. Vandaag nog even een dag om te acclimatiseren. Het is bewolkt weer dus goed om te wennen. Gisteren heb ik een prima vlucht gehad met KLM. De vorige keren heb ik steeds met Kenian Airways gevlogen. Maar ik moet zeggen dat de KLM me prima is bevallen. Heerlijk gegeten, lekker twee Nederlandse films gekeken en gelezen. Gelukkig had ik toch nog een plaats aan het raam kunnen bemachtigen en was het helder weer. Ik vind het altijd leuk om de vlucht te volgen omdat je best veel ziet beneden je. Ik moet eerlijk zeggen dat toen we over de bergen vlogen dat ik wel in de gaten zat te houden of ze niet ineens heel snel dichterbij kwamen. Ik heb Maaike in het vliegtuig ontmoet en we hebben afgesproken elkaar bij de bagageband op te wachten. Op het vliegveld aangekomen moeten we eerst met de bus en dan komen we in een hal die rijen dik staat met mensen die door de douane moeten of een visum moeten halen. Ook moeten we allemaal door een warmte scan. Ik word eruit gepikt en moet een of ander formulier invullen of ik niet in een ebola gebied ben geweest. (Lijkt de HAP wel! Misschien moeten we daar ook zo’n scan aanschaffen.) Ik wist echt niet wat ik met het ingevulde formulier moest doen. Iedereen gooide ze gewoon op een tafel. Ik heb hem maar meegenomen. Altijd weer even een dingetje om een visum en je koffers te bemachtigen. Mijn tweede koffer kwam als een van de laatste. Er stonden een aantal kinderen van Macheo ons op te wachten. Ze mochten mee naar het vliegveld omdat ze vakantie hebben. Dus zo werd de bus volgestouwd met vier grote koffers, vier stuks handbagage, vier volwassenen, zes kinderen en de chauffeur. Een gezellige boel met op de achtergrond Keniaanse muziek. Aangekomen bij het vrijwilligershuis zaten Renee, Johan en Annemieke nog op me te wachten. We hebben gezellig nog even wat gedronken en zitten kletsen. Rond twaalf uur gingen we naar bed. Ik kon niet in slaap komen dus heb nog even in de kamer gezeten. Toen ik eindelijk in slaap was gevallen hoorde ik veel lawaai bij mijn raam waar een metalen hor voorzit. Er klom iets tegenop. Grrr, toch maar moedig mijn bed uitgegaan om te kijken. Zit er een katje tegen mijn hor aangeplakt! Hij probeerde binnen te komen. Haha, nu zijn de honden weg en worden we door twee kleine katjes uit onze slaap gehouden. Mijn medebewoners hadden er ook last van gehad hoorde ik vanmorgen. Toen de andere drie naar kantoor waren ben ik mijn koffers uit gaan pakken etc. Een koude douche genomen en daarna naar kantoor gegaan om iedereen te begroeten. Leuk hoor om weer zoveel bekende mensen te zien. Het is hier de bedoeling dat je iedereen elke morgen een hand geeft ter begroeting. Alleen heb ik op dit moment erg veel last van mijn arm (ik denk een tenniselleboog) en verga ik van de pijn als iemand me een hand geeft. Morgen ga ik met Joan naar Kiandutu. Waar veel veranderingen zijn zo te horen. Ik ben benieuwd. Renee en Johan zijn me net komen halen om bij de buren te gaan lunchen. Ze hebben er tafels met een zwart iets erop gespijkerd onder een afdak. De kippen en haan lopen naast ons op de banken. We krijgen een bord bruine bonen en dikke pannenkoek en daarna een grote kop thee met melk en suiker. Voor ons drietjes is het 100 shilling. Nog geen euro! Ik hoop niet dat de bonen hun werk gaan doen en dat ik ook een euro aan wc papier kwijt ben! Annemieke is naar een vergadering over een maandverband project. Je kan het je toch niet indenken dat de meisjes hier nog ziek thuis blijven als ze ongesteld zijn. Ze weten niet eens wat er aan de hand is. Het is nu half twee in de middag en nu voel je de warmte toch wel. Ik ben blij dat ik er even rustig aan kan wennen en nog niet in Kiandutu rondloop.

  • 21 April 2015 - 13:51

    Cobydezwart:

    hoi Jolanda, fijn dat je een goede reis had en dat jou veilig bent aangekomen in Kenia. Nu even bijkomen van de reis en dan kan je beginnen met je mooie werk. Veel succes!

  • 21 April 2015 - 16:34

    Petra:

    Hoi Jolan,
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en zo'n warm welkom had. Hoop dat de pijn in jouw arm snel zakt. Misschien doet de warmte er goed aan.
    Nu nog even lekker vd rust genieten.
    Liefs Peet

  • 21 April 2015 - 17:35

    Sylvia:

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Leuk om je weer te volgen. Help de meisjes en moeders daar maar weer een stukje op weg met jouw kennis.
    Groetjes Sylvia

  • 21 April 2015 - 18:26

    Jenny:

    Gelukkig geen aanvaring met een berg.. Brr. Moet je inderdaad niet aan denken...
    Lekker weer om je babbels te lezen.... Veel succes daar en vergeet niet te genieten...

  • 21 April 2015 - 18:49

    Marjon:

    Ik ruik , proef en voel het en ga alles weer meebeleven. Succes morgen in Kiandutu.

  • 21 April 2015 - 21:20

    Jannie:

    Heerlijk voor je dat je er weer bent en voor alle mensen van KIANDUTU. Ben erg benieuwd naar de verhalen, ik volg je weer en zie je sowieso in mei!

  • 22 April 2015 - 00:00

    Simone:

    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen en al een beetje rustig aan het acclimatiseren bent. Wat een andere wereld. Daar zijn wij hier in NL zo niet van bewust. Ben benieuwd naar je volgende blog!!

    Groetjes Simone

  • 22 April 2015 - 08:52

    Danielle:

    Een scan op de HAP, hahaha!!

  • 22 April 2015 - 12:08

    Monique:

    Hey Jolanda

    Wat leuk om weer zo met je mee te kunnen lezrn!
    Fijn dat de reis goed verlopen is.
    Vervelend van je elleboog. Hopelijk wordt de pijn snel minder.
    Geniet van de dingen die op je pad komen.
    Benieuwd naar je verdere verhalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 42758

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 09 Mei 2015

Kenia 2015

23 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Thika 2014

05 Maart 2012 - 29 Maart 2012

Moeder en Kind in Thika

Landen bezocht: