Labourday - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Labourday - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Labourday

01 Mei 2015 | Kenia, Thika

Omdat 1 mei een nationale feestdag is hebben de social workers vandaag vrij. Bij Macheo zijn ze druk met de afrondingen van de week waarin de Nederlanders zijn geweest. In de ochtend ga ik mijn seminar voor maandag voorbereiden. Poeh, ik hoop dat het me gaat lukken in het Engels en of ze op deze manier kunnen werken. Een hele uitdaging voor mij en ik moet ook wel wat overwinnen om het te doen in een andere taal en in een andere cultuur. Gelukkig is het drie jaar geleden ook goed gegaan en kunnen ze zich dit nog herinneren. Alleen had ik Wil toen als grote steun. Samen is toch wat makkelijker. In de middag ga ik naar de presentaties kijken van de verschillende werkgroepen. In de powerpoint presentaties zie ik foto´s voorbijkomen die Leo vorig jaar heeft gemaakt. Leuk hoor! Daarna gaan Annemieke, Noortje en ik naar de Ananas mall. We eten eerst een lekkere pizza en ondertussen bereiden we het feestje voor wat we zondagmiddag voor de kinderen gaan organiseren. Het wordt een leuk programma, we hebben er zin in. Tja, en daarna gaan we in de Tuskey´s grote zakken chips, lolly´s en een kan limonade inslaan. We willen ook gaan koekhappen maar het is even moeilijk om daarvoor koeken te vinden. We hebben echt een auto volgeladen als we terugrijden. Als de boodschappen zijn uitgepakt gaan we nog even met twee huismoeders over zondag praten. Zij moeten ons wel helpen met alles. Dit is ook goed voor hen omdat ze dan in de toekomst ook zoiets zelf kunnen organiseren.