Safari - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Safari

02 Juni 2014 | Kenia, Thika

We hebben drie leuke en drukke dagen tijdens de safari. We logeren in een leuke plek. Een soort tentenkamp met boven elke tent een rietendak en aan de tent een sanitair gebouwd. Het is zeven uur rijden naar de Masaai Mara. We zien daardoor veel van het land. De laatste twee uur gaat over een zandweg. Voor Leo het einde om zoveel over dit soort paden te rijden. We zien dit weekend veel dieren al is het wel veel minder dan de vorige keer dat ik er was. We genieten van alles. Het is een raar idee dat je onder een boom zit te lunchen en dat je net 500 meter er vandaan leeuwen hebt zien liggen. Ze waren wel erg lui dus hebben hun buikje waarschijnlijk al vol. In het tentenkamp worden we goed verzorgt. Leuk om met allemaal mensen aan tafel te zitten die uit andere landen komen. Van Noord- Korea tot Amerika en Oostenrijk. De jongen uit Oostenrijk vertelt ons over een schoon drinkwaterproject waar hij voor werkt. We gaan dit zeker met Marnix bespreken omdat biervoor bijna geen investering nodig is en het kan heel veel leed van diarree en daardoor sterfte voorkomen.
Op de terugweg komen we in een gigantische file terecht. Er is een ongeluk gebeurd maar ze maken dan ook nog eens een ergere file dan nodig. Een twee baans weg wordt ineens een weg met zes rijstroken. Maar iedereen blijft vrolijk hoe vol hun busje ook zit.
We komen in het donker aan bij Macheo. Eindelijk kan ik mijn ogen goed schoonmaken want ik heb al drie dagen en ontzettend vervelende oogontsteking aan beide ogen. Ik hoop dat het waar is wat we altijd op de huisartsenpost zeggen dat het na drie dagen beter moet gaan! Moe maar voldaan kruipen we na een lekkere douche in bed.
Het is goed om er even uit te zijn geweest.

• 03 Juni 2014 - 22:15

Petra:

Wat een belevenis! Fijn dat jullie dit samen doen. Mooie foto's ook! Liefs uit Purmerend.