Dinsdag - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Dinsdag - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Dinsdag

03 Juni 2014 | Kenia, Thika

Zo drie blogs achter elkaar schrijven is best veel. Er is zoveel meer nog te vertellen dan ik kan beschrijven. Vandaag gaan we naar Kiandutu waar Leo de verschillende programma’s gaat fotograferen. Dit is een dag waar we beide toch met wat angst naar uit hebben gekeken. Kenia is toch een land waar veel gestolen wordt en soms onder vervelende omstandigheden. De jongen uit Oostenrijk was in de sloppenwijk van Nairobi bestolen van zijn nieuwe fototoestel en al zijn spullen. Er had ook locale mensen bij zich en nog twee anderen maar opeens kwamen er vijf mannen op hem af die een sigaret tegen zijn oor hielden en hem bedreigden en hij moest zijn spullen geven.
Poeh jullie begrijpen dat we beide niet zulke prettige dromen hadden de laatste nachten.
Bernard brengt ons en nog een aantal anderen naar Kiandutu. Als we uit het busje stappen komen de twee kinderen van vrijdag meteen op ons af. We gaan de wijk in met Okoth, Gladys en nog drie social workers. Leo kan veel foto’s maken en alles gaat gelukkig goed. We zien moeders met hun eigen bedrijfje. Een meisje brengen we wat spullen voor haar naai atelier. Ze straalt als ze achter haar machine zit. Een echtpaar wil graag trots met hun hele gezin op de foto. De man heeft een grote wond aan zijn voet waarvoor hij naar het ziekenhuis wordt gestuurd. In de wijk worden de social workers aangesproken door een jongen met een probleem. Wat fijn dat ze met deze vragen naar Macheo komen. Ze zijn echt een gegrip in de wijk. Ik ben vandaag assistent geweest en heb Leo gefotografeerd toen hij aan het werk was.
We zijn rond twee uur terug in het huis. Lekker een middag alle indrukken van de laatste dagen op ons in laten werken en Leo gaat vast wat foto’s bewerken die ze nodig hebben voor een rapport.
Nog vier dagen hier. Wat gaat de tijd snel.

• 03 Juni 2014 - 22:08

Sylvia:

Leuk om jullie te volgen, wat gaat het al weer snel voorbij. Mooie foto's. Groetjes Sylvia

• 03 Juni 2014 - 22:13

Jannie:

Geniet nog even de laatste dagen, wat gaat het snel voorbij....

• 03 Juni 2014 - 22:18

Petra:

Weet jij hoe groot Leo is in hun ogen..... Ze kunnen niet eens bij zijn oor.... Fijn dat alles goed gegaan is. Genieten jullie nog maar van die laatste paar dagen.

• 03 Juni 2014 - 22:36

Annemieke:

Voor jou misschien veel, ik vind het heerlijk om jullie verslagen te lezen.
    Herkenbaar, bijzonder.
    Geniet nog even daar en de groetjes aan iedereen!

• 04 Juni 2014 - 00:52

Judith:

leuk om he verslagen te lezen. mooie foto's!

• 04 Juni 2014 - 15:46

Ans:

Leuk om haast iedere dag weer in te loggen en te lezen wat jullie nu weer meegemaakt hebben. Het zou wel mooi zijn als er wat gedaan kon worden met dat water project.