Aangekomen - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van doulajolanda - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: doulajolanda

Blijf op de hoogte en volg

06 Maart 2012 | Nederland, Purmerend

Vandaag ben ik aangekomen in Thika. Het was een prima reis. Job, Roëll, Paulien en Anneke met haar gezin hebben me weggebracht naar Schiphol. Daar nog lekker even bij de Burger King gezeten. En toen hebben ze me naar de douane gebracht. Daar wilde ik net doorheen gaan toen ik ineens heel hard "mama"hoorde roepen. Bleek dat Roëll mijn pinpas nog op zak had! Hij kwam er gelukkig precies op tijd achter. Vannacht weinig tot niet geslapen. Ik zat op een gegeven moment een beetje schuin en ineens voel ik een kussentje op mijn knie gemaakt worden en daarna legt een grote zwarte vrouw rustig haar hoofd op mijn been en gaat heerlijk liggen slapen.
In Nairobi aangekomen ging het allemaal prima. Visum was snel geregeld. Daarna staan wachten tot ik opgehaald werd. Nou, in een auto daar is een belevenis op zich! Alles rijdt door elkaar heen, kuilen in de weg en als er geen plaats is ga je via de stoep. Ik heb mijn ogen uitgekeken. En iedereen loopt daar ook langs de weg. In Thika ben ik even water gaan halen en geld gaan pinnen. Daarna door naar Macheo waar ik verblijf. Ik werd heel vriendelijk ontvangen door Marnix en meteen aan iedereen voorgesteld. Ik ben in een van de kinderhuizen gaan kijken en daar was een kindje van 13 maanden wat 4,5 kg weegt. In de avond kan ik in de kinderhuizen gaan eten. Dat lijkt me wel heel erg leuk. Vanavond ga ik met de andere vrijwilligers uit eten in Thika omdat één van de vrijwilligers weggaat. Mijn telefoon doet het op de een of andere manier niet. Wil niet verzenden. Ik krijg wel binnen. Niemand weet dus nog dat ik er ben. Ook mijn internet op Steffie haar computer pakt hij niet. Ik ben dus nog even van iedereen afgesneden. Morgen ga ik mee op pad. Dan volgt er weer een verslag en misschien al foto's als mijn internet het ook gaat doen.

  • 06 Maart 2012 - 12:17

    Mieke:

    Heyyyyyyyyy!!

    Gelukkig je bent er!
    Je snapt dat de whats app overbezet was hier in Nederland maar nu iedereen op de hoogte. Vervelend van je telefoon, dus nu maar veel op dit blog schrijven!
    Heeel veel plezier en x uit Nederland

  • 06 Maart 2012 - 12:28

    Anneke:

    Leuk!!
    We weten dat je er bent nu hoor dus er zijn al 142 Whats Appjes verstuurd.
    Groeten van mama en ons allemaal!
    Anneke

  • 06 Maart 2012 - 14:42

    Paulien:

    Goed om te horen dat je bent aangekomen! Meteen al hondermiljoen nieuwe indrukken! Dikke kus!

  • 06 Maart 2012 - 16:17

    Anneke:

    Hallo Jolanda,

    Ga naar hotmail.com en maak een nieuw account voor jezelf aan. Dan kan je wel mail ontvangen want UPC doet altijd raar in het buitenland. Zet dan even je adres op dit blog en we kunnen je mailen.

    Groetjes Anneke

  • 06 Maart 2012 - 16:39

    Corine:

    Fijn dat de reis goed is gegaan.
    Heel veel plezier daar en lieve groetjes!!!!!

  • 06 Maart 2012 - 17:49

    Jenny:

    Hee Jolanda.

    Gelukkig dat de reis goed gegaan is. Wat een ervaringen al. Ben heel benieuwd naar de vervolgverhalen......

    Liefs en groetjes van ons

  • 06 Maart 2012 - 18:42

    Steffie En Job:

    Hallo!

    Fijn dat alles goed gegaan is! Dan zit je zomaar met een vrouw op schoot, haha! Wat vervelend dat de pc het niet doet, hoop dat het snel gefixt is!

    We wachten in spanning op alle verhalen die je te vertellen zal hebben! :-)

    Heel veel plezier!

    Dikke kus van Job en Steffie

  • 06 Maart 2012 - 19:42

    Marieke:

    Lieve Jolanda,
    fijn te lezen dat je veilig bent aangekomen. En fijn dat deze reis zo in je eentje gelukt is ;-)
    Ik ga af en toe je even volgen.....
    warme groet, Marieke

  • 06 Maart 2012 - 20:33

    Petra:

    Hoi Jolanda, Wat een ervaringen al! Geweldig! Leuk dat je uit eten gaat, zo leer je de anderen meteen een beetje kennen.
    Groetjes Petra en Martin

  • 06 Maart 2012 - 21:23

    Monique:

    Hey Jolanda

    Goed te lezen dat je op de plaats van bestemming bent.
    Je moet toch ook alles meemaken he, zelfs een slapende vrouw op je knie.
    Ben benieuwd naar je verdere ervaringen en verhalen!
    Blijf je volgen hoor!

    Monique


  • 06 Maart 2012 - 22:41

    Coby De Zwart:

    Hi Jolanda. Fijn te horen dat je goed bent aangekomen. Veel nieuwe indrukken, veel nieuwe mensen leren kennen en vooral ook veel goede en fijne ervaringen opdoen. Ik ga je volgen en ben benieuwd naar je verdere verslagen.
    Liefs

  • 07 Maart 2012 - 10:24

    Merel:

    Joehoee! Je bent er. Heel veel plezier, en geniet ervan he!

    Liefs Merel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 42724

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 09 Mei 2015

Kenia 2015

23 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Thika 2014

05 Maart 2012 - 29 Maart 2012

Moeder en Kind in Thika

Landen bezocht: