Koffers staan gepakt! - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Koffers staan gepakt! - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Koffers staan gepakt!

Door: doulajolanda

28 Maart 2012 | Kenia, Thika

Ja, het zit er bijna op. Ik zit nu met mijn hoofdlamp op in de tuin mijn laatste blog hier in Kenia te schrijven. Er zijn mooie sterren en een halve maan. Het is hier een heerlijke zwoele avond. Wat zal ik dit alles missen.
Vanmorgen hebben Wil en ik het laatste seminar voorbereid. Er was weer geen internet en stroom dus we moesten improviseren. Het is een leuke middag geworden waarin we weer veel hebben gedaan. Veel oefeningen en ze zelf een seminar laten organiseren. Daarna begon het afscheid nemen. Het is wel leuk hoe uitgebreid iedereen dat hier doet. Monica, Okoth, Rahab en Gladys spreken me allemaal persoonlijk toe. Ook op kantoor krijg ik van iedereen een vriendelijk woord. Ik heb nog een gesprek met Joan en Marnix over hoe ik mijn ingezamelde geld wil gaan besteden. Marnix is er heel blij mee. En het zal zeker goed besteed gaan worden. Als ik terug ben laat ik iedereen weten wat de besteding precies zal zijn. Ik heb eerst een beeld willen krijgen waar hulp nodig is. Het geld gaat wel helemaal ingezet worden in het Moeder & Kind project en Health. Marnix komt nog even naar het vrijwilligershuis en blijft gezellig kletsen.
Ik ga ook naar alle huismoeders ondanks dat ik niet veel in de huizen ben geweest. Al hebben ze me tijdens de spelletjesmiddag wel goed leren kennen.
Wil heeft vanavond gekookt en we hebben hier met zijn allen gegeten. Heel gezellig. Morgenochtend om vijf uur word ik opgehaald.