Andere kant van Thika. - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Andere kant van Thika. - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Andere kant van Thika.

Door: doulajolanda

Blijf op de hoogte en volg

24 Maart 2012 | Kenia, Thika

Wil en Annemieke vertrekken al vroeg naar Nairobi. Wil heeft erge kiespijn. Ze is al met de antibioticakuur begonnen die ik van Peer mee had gekregen.Ik ga in de ochtend aan de gang met het maken voor leuke kaartjes voor als we morgen spelletjes gaan doen. Per huis maak ik een kaartje met de stickers die ik mee had genomen. Verder zit ik lekker in de tuin. Arjan is zijn spullen aan het pakken, want hij gaat vandaag richting Nederland. Teuntje slaapt uit. Dus een lekkere rustige zaterdagochtens.Rond het middaguur ga ik wat foto's maken en ga naar huis Geel. De auntie heeft me al een keer uitgenodigd om te eten. Ze is een soort pannenkoeken aan het bakken voor vanavond. Cheppati.Ik krijg er meteen één aangeboden. Heerlijk. Ik blijf gezellig een tijd bij haar zitten kletsen. Als ik terugkom komt Teuntje me halen omdat er een verrassingslunch is voor Arjan en iemand anders die weggaat. Er zijn een aantal speeches en we is eten gehaald. Rond half vier komt Marnix ons halen om naar de Blue Post te gaan. Hij heeft Aisha bij zich. Ze zit gezellig bij me op schoot. Ik weet niet wat ik zie bij de Blue Post. Ik had me iets heel anders voorgesteld. Er is een groot terras met een tent waar Annemieke en Wil al op ons zitten te wachten. We drinken wat en daarna ga ik met Aisha een wandeling maken zodat ik meteen wat foto's kan schieten. Er zijn watervallen, mooi aangelegde tuinen, een speeltuin en winkeltjes. Aisha en ik zitten een hele tijd in een boot. Het is een leuk meisje. Als we terug zijn is er wat te eten besteld. Na die tijd gaan Annemieke, Arjan en ik naar de winkeltjes. Ik ga de spullen ophalen die ik mee moet nemen naar Nederland. Ann heeft leuke spullen in haar winkeltje.
Daarna lopen we naar de anderen watervallen en een pleintje met winkeltjes. Hier word je echt ingetrokken. Brr, hier houd ik niet van. Laat me gewoon even rustig kijken. Arjan zit te wikken tussen een stoeltje wat uit twee delen bestaat of een trommel. Er wordt druk onderhandeld en ze komen op een redelijke prijs uit. Op de terugweg doen we nog even boodschappen bij Tusky's. Het is er druk maar we vliegen door de winkel want Arjan moet zo weg en de kinderen zitten op hem te wachten om afscheid te nemen.
Daarna wordt hij door ons uitgezwaaid.Het was echt leuke om vandaag eens iets heel anders te doen en dan zo dichtbij de sloppenwijk waar we anders lopen. Wat een wereld van verschil op een paar kilometer afstand.

  • 25 Maart 2012 - 07:54

    Monique:

    He Jolanda..
    Ik zie dat je over 3 dagen alweer terugkomt.. wat is het snel gegaan! Je hebt super veel bijzondere dingen meegemaakt! Geniet nog van je laatste dagen daar..
    Liefs Monique

  • 25 Maart 2012 - 08:02

    Sylvia:

    Zo nog even genieten en dan zit het er alweer op. Leuk die verhalen met de foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 42723

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 09 Mei 2015

Kenia 2015

23 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Thika 2014

05 Maart 2012 - 29 Maart 2012

Moeder en Kind in Thika

Landen bezocht: