Kerkdienst - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Kerkdienst - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Kerkdienst

Door: doulajolanda

Blijf op de hoogte en volg

10 Maart 2012 | Kenia, Thika

Het is zaterdag. De kleine kinderen zijn vrij van school, de oudsten gaan tot 14.00 uur naar school. Rond vier uur ga ik nog even naar huis groen, waar ik gister heb gegeten. Ik maak even een praatje met de huismoeder. Ze zit op de bank en de kinderen zijn met hun wekelijkse karweitjes bezig. Schoenen poetsen, bedden verschonen, vloeren boenen, afwassen etc.. Zonder dat ze wat hoeft te zeggen doen ze alles. (O O hier zou ik wat van kunnen leren!)
Ze vertelt dat er om 17.30 een soort kerkdienst is in de grote eetzaal. Ik vraag of ik ook mag komen en natuurlijk ben ik zeer welkom.Rond half zes hoor ik muziek uit de zaal. Een aantal kinderen zijn met trommels bezig, anderen staan te dansen en te zingen. Een oorverdovend lawaai en erg vrolijk. Dan gaat een klein jongetje bidden, iedereen is meteen stil. Daarna komt elk huis aan de beurt om iets te zingen of te zeggen. Een klein jongetje staat uit een dikke bijbel voor te lezen. De kleinste kindjes schuifelen een beetje rond. Alles gaat erg ongedwongen.Aan het eind van de dienst gaan we allemaal in een grote kring staan om te bidden.Echt ook weer heel speciaal.
Nu ga ik eten koken voor mezelf. Ben eigenlijk de hele dag alleen geweest en dat was best lekker. De andere drie zijn naar Nairobi om Pandu weg te brengen. Ik heb lekker buiten zitten lezen. Marnix kwam nog om me uit te nodigen om morgen met de andere vrijwilligers en zijn kinderen te gaan zwemmen bij de golfclub. Hij gaf aan dat het goed is dat ik vandaag lekker thuis ben gebleven en we hebben een tijd staan te praten over mijn ervaringen en het vervolg. Hij was erg blij toen ik het bedrag noemde wat jullie gedoneerd hebben. Het leek hem goed om nog een week ervaring op te doen en dan te kijken waar het geld aan uitgegeven wordt. Daar ben ik het helemaal mee eens. Nu heb ik nog niet helemaal het overzicht al is het al een stuk beter dan begin van de week.Zelf de honden leven hier een stuk armoediger dan in Nederland. Zodra ik met de laptop buiten ga zitten komt een van de honden bij me met een grote steen in zijn bek die ik dan weg moet gooien. Hij begrijpt alleen nog niet dat hij hem eerst los moet laten voor ik hem kan gooien.
Zal ze even een cursus hondenfluisteren geven!

  • 10 Maart 2012 - 18:55

    Anneke:

    Wat een leuke foto's! echt superlief. Zitten wij hier saai aan de soep. Groetjes uit A'dam

  • 10 Maart 2012 - 20:09

    Malissa:

    Heel leuk te lezen allemaal. Wat schrijft jij goed. Ik ben blij dat ik mee kan volgen!! Wat een ervaring al de afgelopen dagen. Groetjes.

  • 10 Maart 2012 - 20:13

    Malissa:

    Oh, en ik heb net een foto van die Spin gezien! Jeetje.

  • 11 Maart 2012 - 13:11

    Elly:

    Goh ik zie hierboven zomaar een kerkelijk open frame. Dan moeten wij dat toch ook kunnen! Ik vind je opmerking over de "wekelijkse klusjes" interessant. Blijkbaar zijn ze vanzelfsprekend. Zelfs zonder de keuze "nu of morgen". Misschien is er daar meer drive om wat voor elkaar te willen betekenen, te kunnen doen. Leerzaam voor ons!

  • 11 Maart 2012 - 17:49

    Corine:

    Wat een lieve kindjes en mooie foto"s. Volgende keer ga ik met je mee :-)
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 42756

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 09 Mei 2015

Kenia 2015

23 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Thika 2014

05 Maart 2012 - 29 Maart 2012

Moeder en Kind in Thika

Landen bezocht: