Training - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Training - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Training

Door: doulajolanda

Blijf op de hoogte en volg

22 Maart 2012 | Kenia, Thika

Al twee dagen niet naar Kiandutu geweest. Wil en ik hebben de training voorbereid over communicatie. Annemieke heeft de PowerPoint gemaakt. Het was een heel gepuzzel om te kijken wat voor onderwerpen we zoals konden behandelen. De communicatie is hier toch anders. Hier gister nog even met Marnix over gesproken. De cultuur is hier ook heel verschillend met die van ons,
Vanmorgen zijn we alles uit gaan schrijven. Wat een uitvinding die Google translate! Ik wist niet dat die bestond.
Op kantoor hebben we rond een uur of één alles uitgeprint en de spullen klaargezet. Bij het winkeltje buiten de poort hebben we wat flesje drinken gehaald en wat lekkers. Flesje cola nog geen dertig eurocent. Grappig ik voel me altijd vrij als ik even zonder te hoeven tekenen buiten de poort mag. Slaat nergens op hoor, dat zit gewoon in mezelf.
Het schijnt dat je daar ook lekker kan lunchen voor 20 eurocent.
Rond twee uur is iedereen er. Joan doet het welkomstwoord en daarna neemt Wil over. Ik doe een oefening met ze en we doen wat rollenspelen voor over lichaamstaal. Later bekijken we de filmpjes die we afgelopen week van ze hebben gemaakt. Ze zijn best confronterend en ze pakken het prima op.
Ja ja, NLP collega’s jullie hebben dit weekend weer een paar dagen cursus en jullie zien dat ik er ook mee bezig blijf! Leuk om elkaar binnenkort weer te zien op de intervisie.
Het is echt een leuke interactieve, ongedwongen leerzame middag. De socialworkers geven aan zeker met dit soort bijeenkomsten verder te willen. Volgende week komen we weer samen en de tussen liggende dagen gaan Wil en ik observeren hoe ze het geleerd oppakken en er mee gaan werken. We maken ook weer filmpjes. Ik hoop dinsdag nog een groep zwangere vrouwen bij elkaar te krijgen. Daar moet ik het morgen even over hebben met Gladys en Rahab.
Wil en ik hebben na die tijd lekker in de tuin zitten kletsen. Ze heeft erge kiespijn dus ik denk dat de antibiotica kuur die ik van Peer mee heb gekregen van pas gaat komen voor haar.










  • 22 Maart 2012 - 20:12

    Rein:

    Wat een energie. wat heb je al veel gedaan, en al helemaal in de ban van Afrika. Je aanpak, opzet is helemaal in de lijn die wij ook al hadden uitgezet. Geweldig , vrijwilligers als jij, kunnen wij heel goed gebruiken voor de moeder en kind zorg.

  • 22 Maart 2012 - 20:29

    Jannie:

    Prachtig hoor, ik ben onderde indruk, je zal straks heimwee hebben naar dat mooie land... nog eventjes, veel succes en plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 42755

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 09 Mei 2015

Kenia 2015

23 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Thika 2014

05 Maart 2012 - 29 Maart 2012

Moeder en Kind in Thika

Landen bezocht: