Dieren - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Dieren - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Dieren

Blijf op de hoogte en volg

24 April 2015 | Kenia, Thika

Vrijdag 24 april. Gelukkig kon ik wel liggen vannacht al was ik erg blij met mijn stapel bed want dan kon ik me ergens aan optrekken als ik anders wilde gaan liggen of uit mijn bed moest. Ik heb twee keer pijnstilling ingenomen en toch ook van de pijn een paar uur wakker gelegen. Dat betekende wel dat ik vanmorgen bleef liggen tot de rest al weg was. Heel lief dat Annemieke later kwam kijken hoe het met me was. Ze maakte zich zorgen omdat ze me nog niet gezien had die ochtend. Omdat er vandaag een training is bij Macheo voor de social workers en ik toch wel veel pijn heb, besluit ik om vandaag rustig aan te doen. In de ochtend heb ik lekker achter de computer gezeten wat dingen afmaken voor mijn werk etc.. Ik heb een zak met plastic dieren meegenomen en ga daarmee in de middag naar de drie kinderen die in de speeltuin zijn. We hebben heel leuk met de beestjes zitten spelen. Met stenen een dierentuin gemaakt, beestjes op de schommel en natuurlijk was het ook erg leuk ze van de glijbaan te laten gaan. Op een gegeven moment gingen de twee jongetjes eerst een hardloop wedstrijd doen en daarna stoeien. En dat ging natuurlijk mis. Bryan stootte heel hard zijn oog tegen het hoofd van het andere jongetje. Dus zat ik met een zielig snikkend jongetje in mijn armen die zich aan me vastklampte. Ik heb even een natte lap op zijn oog gedaan en toen was het wel weer goed. Later ging ik naar zijn huis om hem de foto’s te laten zien op de laptop. We zaten samen op het stoepje. Mijn haar waaide steeds in mijn gezicht en dat streek hij dan steeds heel lief naar achteren. Hij was trots op zijn foto’s. Toen hij ze gezien had pakte hij mijn hand en moest ik mee het huis in naar de kamer waar hij slaapt. Op zijn bed lage alle beestjes die ik had gegeven. Dat wilde hij aan mij laten zien. In de avond zijn we met een stel naar Thika gegaan om geld te pinnen, boodschappen te doen en te gaan eten bij de Coconut bar. Dit doen ze vaker met een groep Nederlanders. Iedereen die kan mag aanschuiven. Na het eten heb ik mijn eerste kop koffie gedronken in Kenia! Marnix brengt ons thuis. Annemieke en ik gaan nog even op het stoepje bij kantoor zitten om onze mail te checken en te whatsappen. Ik kan niet goed in slaap komen en als ik eindelijk slaap word ik wakker van een vreselijk kabaal elke keer. De honden in de omgeving slaan ook steeds aan. Het is onrustig in de tuin en ik hoor van alles bij de metalen deur en de muren en achter het plafond. Johan is in Thika gebleven dus ik dacht eerst die is toch teruggekomen. Ik worstel me mijn bed en ga met mijn lamp op de telefoon toch maar de kamer in. Ik moet zeggen dat mijn adrenaline toch wel erg hoog is. Gelukkig niets geks in de kamer maar als ik nu rustig ga luisteren zijn het waarschijnlijk ratten of ander ongedierte wat tegen de muur en deur op naar boven vliegt. Ik hoor ze ook echt lopen boven op de zolder. De volgende morgen blijkt dat Renee en Annemieke het ook hebben gehoord, dus we schakelen iemand in die er naar komt kijken binnenkort. (liever vandaag!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 42759

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 09 Mei 2015

Kenia 2015

23 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Thika 2014

05 Maart 2012 - 29 Maart 2012

Moeder en Kind in Thika

Landen bezocht: