Zondag - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Zondag

Blijf op de hoogte en volg

26 April 2015 | Kenia, Thika

Vandaag hebben we een relaxdag. Iedereen hangt een beetje rond, kijkt een dvd of slaapt een beetje bij. Ik ga mijn koffer met kleertjes uitzoeken. Wat een mooie spullen weer allemaal. Ik haal wat sportkleding eruit voor de kinderen hier bij Macheo. Annemieke vertelde namelijk dat ze die dan vaak inpakken als er een kind jarig is en dit dan voor zijn verjaardag geven. Als ik alles heb uitgezocht heb ik twee koffers vol die ik binnenkort meeneem naar Kiandutu. Om een uur of vier gaan Annemieke, Renee en ik met de kinderen op de compound spelen. De meiden zijn aan het touwtje springen. Renee en ik moeten draaien. Ik haal wat speelgoed wat ik mee heb gekregen. De ringetjes en autootjes zijn een succes. Als we later op de rand bij de zandbak zitten gaan de kinderen eerst Renee haar haar doen en later dat van mij. Ze vinden het heerlijk zacht. Tien handjes kroelen door ons haar. Deze week komen er 10 Nederlanders die Macheo sponsoren. Ze komen rond vijf uur op de compound. Ze zijn vanmiddag naar Kiandutu geweest en dat heeft natuurlijk indruk gemaakt. Samen met de Nederlanders gaan we in groepjes in verschillende huizen mee eten. Zelfs de kleinste kinderen eten in de huizen zelfstandig. Ze worden op een kleed gezet met een bord eten voor zich. Knap hoor, al ligt er ook heel veel op het kleed later. Het is een gezellige boel rondom het eten. De kinderen zijn uitgelaten en voetballen en stoeien met de mannen die mee zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 42761

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 09 Mei 2015

Kenia 2015

23 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Thika 2014

05 Maart 2012 - 29 Maart 2012

Moeder en Kind in Thika

Landen bezocht: