Saai - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu Saai - Reisverslag uit Thika, Kenia van doulajolanda - WaarBenJij.nu

Saai

Door: doulajolanda

Blijf op de hoogte en volg

12 Maart 2012 | Kenia, Thika

Maandag 12 maart
Wat een vreselijke saaie dag! Ik heb in de ochtend een gesprek met Joan. Ze vertelt me wat over het programma. En er wordt iets op mijn externe harde schijf gezet zodat ik wat inzicht kan krijgen. Ze willen graag dat ik hierop feedback ga geven. Ik heb het bestudeerd en mijn eerste indruk opgeschreven voor mezelf. Verder nog niets gedaan vandaag. En een ieder die mij kent weet dat drie dagen niets doen teveel voor me is. Zeker omdat je hier geen kant alleen op kan.
Het is gezellig in het huis met onze nieuwe bewoners. Twee vrouwen (meer in mijn leeftijd).
Ze zijn gisteravond aangekomen. Annemieke is al veel vaker geweest . Wil is ook al geweest maar gaat nu voor het eerst meewerken. Zij gaat in het vervolgtraject werken. Dus het is leuk om met elkaar te kunnen overleggen. Als het goed is gaan we straks wel even boodschappen doen. Ik leef hier al de hele week op één brood, pak yoghurt, muesli, witte spaghetti met olie en fruit. Natuurlijk heb ik ook wel andere dingen gegeten onderweg.
De dag is later toch heel gezellig geworden. Aan het eind van de middag zijn we naar Thika gegaan om boodschappen te doen en te pinnen. Ik moest het geld pinnen voor de safari dus ik had een hele buidel shillingen in mijn tas. Ik moest vijf keer achter elkaar pinnen. We waren met Bernard meegereden die personeelsleden en kinderen weg ging brengen. We hebben heerlijk wat boodschappen gedaan, eindelijk wat in huis. Bernard stond ons al op te wachten. Hij zou 6 kinderen mee terug moeten nemen en ons drietjes en de boodschappen. We hadden zes tassen vol. Het bleken later geen 6 kinderen te zijn maar 16 en dan wij en Bernard is 20 personen, alle rugtassen en de boodschappen.We hadden onze eigen matatu gecreeërd!
Het was een auto met een achterbank en een laadruimte. Het leuke was dat toen we uitstapten de kinderen (12) die in de laadruimte zaten, vrolijk aan het zingen waren.
Geweldig!
Aangekomen bij het huis was de electriciteit uitgevallen. Dus naar binnen en meteen de kaarsen aan en koken met een lampje op mijn hoofd (idee van Rein en Marjon). Ging prima en was zo gezellig dat we nog bij kaarslicht zaten te eten toen en al weer licht bleek te zijn.
Morgen gaan Willeke en ik om 8.30 uur richting Kiandutu. We hebben een taxi besteld, kijken hoe dat bevalt i.p.v. een matatu. Vrijdag gaan Arjan en ik een privé safari maken naar de Masai Mara. We zouden in een groep gaan en nu willen ze het ook wel alleen met ons tweeën doen. Ik denk dat ik een groep leuker vind. Morgen nog eens vragen.




  • 12 Maart 2012 - 21:14

    Mieke:

    Groetjes van ons uit Velp

  • 12 Maart 2012 - 22:12

    Marjon:

    leuk he? koken met een lamp op je hoofd. Groetjes aan Annemiek en Wil. Rex doet het dus nog steeds met een steen. Veel plezier in Masai Mara. groetjes rein en marjon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Jan. 2012
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 42744

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 09 Mei 2015

Kenia 2015

23 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Thika 2014

05 Maart 2012 - 29 Maart 2012

Moeder en Kind in Thika

Landen bezocht: